Medtem ko Tadej Pogačar mejnike kolesarstva premika na cestah in z rezultati, pa je poročanju Gazzette dello Sport postal tudi prvi kolesar, ki ima v pogodbi s klubom zapisano odkupno klavzulo. Ta po višini bolj spominja na nogomet.
Praktično ne mine dirka, na kateri se Tadej Pogačar na tak ali drugačen način ne bi vpisal v zgodovino kolesarstva. Nazadnje mu je to uspelo minulo nedeljo, ko je na dirki po Flandriji izpolnil velik cilj pomladi in s fantastično predstavo prvič osvojil za nekatere celo najprestižnejšo enodnevno dirko na svetu. S tem je število osvojenih spomenikov povišal na štiri.
A 24-letnik iz Klanca pri Komendi svojega športa ne spreminja zgolj s tekmovalnega vidika. Po poročanju Gazzette dello Sport je Pogačar sploh prvi kolesar v zgodovini, ki ima v pogodbi z moštvom zapisano odkupno klavzulo. Ta znaša, reci in piši, vrtoglavih 100 milijonov evrov!
S številko, ki smo je bolj vajeni iz nogometnega sveta, kjer so odkupne klavzule nogometašev nekaj običajnega, želijo pri UAE Emirates preprečiti, da bi Pogačar vse do izteka pogodbe leta 2027 (ali pa še dlje) menjal tekmovalno okolje. Dober argument, da do tega ne bi prišlo, pa sta tudi naslednja podatka.
Največ govora o odkupni klavzuli je sicer v španskem nogometnem okolju. Tam ni nič neobičajnega, če so te številke še veliko višje. Tako imajo nogometaši Barcelone Gavi, Pedri, Ronald Araujo in Ansu Fati številko postavljeni kar pri milijardi evrov, enako velja tudi za Karima Benzemaja (Real Madrid).
Plačan trikrat bolje od najbližjih zasledovalcev
Pogačar je leta 2019, ko se je ekipi pridružil v svetovni seriji, podpisal začetno pogodbo v višini 80.000 evrov letno. Danes pa na njegov račun letno kapne kar 75-krat več – s šestimi milijoni evrov je daleč najbolje plačani kolesar v karavani; velika rivala s spomladanskih klasik Mathieu van der Poel (Alpecin Deceuninck) in Wout van Aert (Jumbo Visma) v dvanajstih mesecih v žep pospravita okrog dva milijona evrov.
Da je praktično nerealno, da bi katerakoli kolesarska ekipa odkupno klavzulo aktivirala, pa kažejo tudi njihovi proračuni. Jumbo Visma, ki poleg UAE Emirates velja za eno najbogatejših moštev v karavani, letno razpolaga s približno 27 milijoni evrov. Skoraj štirikrat manj od zahtevanega zneska …
Ni kaj, Pogačar res spreminja kolesarstvo. Pa ne zgolj na cestah …
Pogačarja naslednja preizkušnja čaka 16. aprila, ko bo nastopil na dirki Amstel Gold, obdobje spomladanskih klasik pa bo sklenil z Valonsko puščico (19. aprila) in četrtim spomenikom sezone Liege-Bastogne-Liege (23. aprila). To nedeljo ga ne bo na startu severnega pekla od Pariza do Roubaixa, bo pa tam tekmoval Matej Mohorič. Kljub neoptimalnim okoliščinam bo kolesar Bahrain Victoriousa tam nastopil z zelo visokimi cilji.