Caitlin Clark, ki je bila na naboru lige WNBA izbrana kot prva, je čez lužo poskrbela za pravo košarkarsko mrzlico.
“Rast lige WNBA se nadaljuje, saj je liga, ki je 14. maja začela svojo 28. sezono, končala maj z najbolj obiskanim začetnim mesecem v zadnjih 26 letih in najbolj gledanim začetkom sezone na vseh omrežjih doslej,” so v sporočilu za javnost zapisali pri WNBA.
V maju si je tekme ženske različice lige NBA ogledalo več kot 400.000 ljudi, od tega je bila več kot polovica tekem razprodanih.
Številke, ki jih je objavila liga, kažejo, da je WNBA uspela izkoristiti izjemen porast zanimanja za žensko košarko, ki se je v zadnjih letih pojavil okoli univerzitetne košarke in zlasti zvezdnice Caitlin Clark.
22-letnico je aprila kot prvo na naboru izbrala ekipa Indiana Fever. Od takrat je ta ekipa, ki je v celotni sezoni 2023 privabila približno 81.000 navijačev, to številko presegla na prvih petih domačih tekmah sezone.
Clark pa vzbuja zanimanje tudi na gostujočih tekmah. V petek si je v Washingtonu v Capital One Arena več kot dvajset tisoč gledalcev ogledalo tekmo Fever proti Washington Mystics. Obe ekipi sta sicer v letošnji sezoni med najslabšimi, a kljub temu je bil obisk po podatkih Across The Timeline najbolj obiskana tekma WNBA po letu 2007.
Običajna domača dvorana ekipe Mystics sprejme dobrih 4000 ljudi. Vendar je bilo zanimanje za tekmo proti Indiani tako veliko, da so tekmo prestavili v dvorano Capital One, da bi lahko več ljudi.
“Sedanje dogajanje v ženski košarki potrjuje to, kar smo vedno vedeli: povpraševanje obstaja in ženski šport je dragocena naložba. Spodbuja nas naraščajoča angažiranost v vseh naših vertikalah, še posebej zato, ker v svoje navijaštvo sprejemamo novo in raznoliko občinstvo,” je dejala direktorica za rast lige WNBA Colie Edison.
Že februarja letos smo na vikendu vseh zvezd videli spopad med velikima zvezdnikoma lige NBA in WNBA. V metanju trojk sta se pomerila Stephen Curry in Sabrina Ionescu. V obeh ligah pa si želijo to sodelovanje v prihodnjih sezonah še dodatno okrepiti.
Tudi pri drugih ekipah sta se gledanost in obiskanost povečala zaradi novink v ligi. Poleg Clark sta v središču pozornosti še Angel Reese (Chicago Sky) in Cameron Brink (Los Angeles Sparks), saj sta njuna dresa sta med najbolj prodajanimi v prvem tednu sezone, so še sporočili iz WNBA.
Na splošno se je prodaja blaga lige WNBA v primerjavi z letom prej povečala za kar 236 odstotkov. Tako velikega zanimanja za profesionalno žensko košarko v ZDA ni bilo že od konca devetdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bila liga povsem nova.
Družbena omrežja lige so v prvem tednu sezone zbrali 157 milijonov ogledov, kar je najbolj gledan teden začetka sezone WNBA na družbenih omrežjih doslej in gre za kar 380-odstotni porast napram lani.
Pričakuje se, da se bosta povečan obisk in gledanost nadaljevala do konca sezone, ki se bo končala oktobra.
Ni vse rožnato
Vsa ta pozornost s seboj prinese veliko stresa, kar se vsaj nekoliko pozna na igri 22-letne Clark. Nekdanja igralka univerze Iowa se v letošnji sezoni sooča s podvajanjem ali pa celo pokrivanjem s strani treh igralk.
Pred kratkim smo pisali o tem, kako jo je brez žoge povsem nepotrebno podrla Chennedy Carter.
Clark je sicer na svojih prvih desetih tekmah v ligi WNBA dosegla 169 točk, 65 skokov in 54 asistenc. Pridružila se je Ionescu kot edina, ki je na prvih desetih tekmah presegla 150 točk, 50 skokov in 50 asistenc.
Novinka je pritegnila pozornost treh branilk:
Izjemno agresivna obrambna igra košarkaric, ki pokrivajo Caitlin Clark, je padla v oči uporabnikom družbenih omrežij.
O (pre)grobi igri v obrambi in prekrških nad Clark se je že pred časom razgovoril Charles Barkley: “Nehajte biti ljubosumne. Zahvaliti bi se ji morale, da ligi, in tudi vam, prinaša denar.”
Ostro se je odzval tudi nekdanji košarkar Austin Rivers, ki je na družbenem omrežju X zapisal: “Ustaviti moramo sovraštvo proti Caitlin. Ona je razlog, da raste interes za WNBA. To je Caitlin Clark efekt.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!