Pred zaključkom na Bližnjem vzhodu še skok med jezera

Avtomoto 11. Nov 202115:56 0 komentarjev
Max Verstappen bo skušal ponoviti uspeh izpred dveh let in še povečati prednost v seštevku SP. Foto: Guliverimage

Le še štiri dirke so ostale do konca letošnje sezone formule ena. Prva bo na sporedu že ta konec tedna, ko se bodo dirkači po letu dni premora znova merili v Sao Paulu. Med jezera po prebivalstvu največjega brazilskega mesta z najboljšo popotnico prihaja Max Verstappen.

Nizozemec je namreč dobil zadnji dve dirki (ZDA, Mehika) in pred zadnjimi štirimi preizkušnjami prednost pred Lewisom Hamiltonom v dirkaškem seštevku povečal na 19 točk. 24-letnik je na izvrstni poti do premiernega naslova v kraljici motošporta, prvega za Red Bull po letu 2013. Rdeči biki so z odličnimi predstavami Sergia Pereza (trikrat tretji na zadnjih treh dirkah) zdaj povsem zraven tudi v konstruktorskem prvenstvu, kjer jim Mercedes beži zgolj za točko.

Zdaj se je karavana iz Ciudad de Mexica preselila na še eno progo, ki naj bi po predvidevanjih poznavalcev iz sveta formule ena bolj ustrezala Red Bullu. Dirkališče legendarnega Carlosa Paceja oziroma bolj znano kot Interlagos (“med jezeri”) se na koledar vrača po dveh letih, lani brazilske dirke zaradi koronavirusa namreč ni bilo na sporedu.

Na stezi v Sao Paulu le redko vidimo dirko brez drame. Foto: Guliverimage

To se je zgodilo sploh prvič po letu 1973, ko je ta južnoameriška država prvič gostila najboljše dirkače sveta. Že leto prej je bila v Sao Paulu sicer organizirana dirka, a ni bila del uradnega koledarja. Zmage se je veselil Carlos Reutemann v Brabham Fordu, na stopničkah pa sta stala še Šved Ronnie Peterson in domačin Wilson Fittipaldi. Današnja siva eminenca Red Bulla Helmut Marko je končal na 4. mestu.

Devet zmag Brazilcev, šest Prosta

Leto dni kasneje je Brazilija gostila drugo dirko sezone, do zmage pa je prišel Emerson Fittipaldi, Wilsonov brat. Isti dirkač je slavil tudi leto kasneje, leta 1975 pa se je zmage veselil Carlos Pace, po katerem dirkališče danes nosi ime. Po dodatnih dveh letih se je karavana preselila v Rio de Janeiro, natančneje v Jacarepaguo. Po le eni dirki tam je bil za dve leti (1979, 1980) znova na vrsti Interlagos, nato pa je devet sezon spet prevladovala Jacarepagua (1981-1989).

Od leta 1990, ko je še šesto zmago na brazilskih tleh slavil Francoz Alain Prost, je Interlagos postal stalnica formule ena, vse do lanskega leta, ko je načrte prekrižala pandemija. V zadnjem času so se pojavila namigovanja, da naj bi se formula ena v bližnji prihodnosti vrnila v Rio de Janeiro (omenjala se je gradnja dirkališča v soseski Deodoro), a je Interlagos novembra lani podaljšal pogodbo z vodstvom tekmovanja do 2025.

Kot že omenjeno, je Prost daleč najuspešnejši voznik na VN Brazilije s šestimi zmagami. Sledijo Michael Schumacher s štirimi ter Carlos Reutemann in Sebastian Vettel s po tremi. Štirje Brazilci (Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet, Ayrton Senna in Felipe Massa) so na domačih tleh slavili po dvakrat, prav tolikokrat kot tudi sedemkratni svetovni prvak Lewis Hamilton. Med konstruktorji je najuspešnejši McLaren z 12 slavji (nazadnje 2012), eno manj ima Ferrari. Petkrat je zmagal Red Bull, štirikrat pa Mercedes.

Štirje še aktivni dirkači so osvojili naslov v Braziliji: 

Dirka v Braziliji je bila vse od svojega začetka po navadi organizirana na uvodu sezone (večinoma je bila na vrsti kot prva ali druga preizkušnja prvenstva), vse do leta 2004, ko so jo vodilni možje postavili kot zadnjo. Tak status je imela še šestkrat (2006-08 in 2011-13). A ker je bila velikokrat na sporedu v zaključku sezone, je poskrbela za številna slavja svetovnih prvakov. Štirje še aktivni dirkači so tu proslavljali svoje naslove. Fernando Alonso si je prvega od dveh prislužil leta 2005, dve leti kasneje je edinega osvojil Kimi Raikkonen.

Drama zadnjega ovinka zadnjega kroga zadnje dirke 2008:

Še leto dni kasneje je po pravi drami v zadnjem ovinku do prvega od sedmih prišel Hamilton, ko je strl brazilska srca z Masso na čelu. Leta 2012 pa je Sebastian Vettel postal trikratni prvak, čeprav se je v prvem ovinku zavrtel. Letos odločitve še ne bomo videli, saj bi tudi ob morebitni zmagi Verstappna in ničli Hamiltona prednost Nizozemca pred zadnjimi tremi dirkami na Bližnjem vzhodu (Katar, Savdska Arabija, ZAE) znašala 44 točk, na voljo pa jih bo po nedelji še 75 (oziroma 78 z najhitrejšimi krogi).

Drama 1. kroga iz leta 2012:

Steza s številnimi nagnjenimi zavoji, veliko višinske razlike in izjemno kratkim ter tekočim krogom je v kombinaciji z muhastim vremenom velikokrat poskrbela za dramatične zaključke. Takšen se je tu odvijal tudi nazadnje (leta 2019), ko je po varnostnem avtomobilu v zaključku dirke do, za zdaj edine, zmage v Braziliji prišel Verstappen. Za njegovim hrbtom je bil Hamilton preveč optimističen in posledično je trčil v drugega dirkača Red Bulla Alexa Albona. Največ je s tem pridobil Pierre Gasly (takrat še v Torro Rossu), ki je v pospeševanju po klancu navzgor do ciljne črte zadržal Britanca za seboj in osvojil prve stopničke v karieri. Hamilton je bil nato še kaznovan, tako da je tretja stopnička naknadno pripadla Carlosu Sainzu.

Veselja Pierra Gaslyja po prvih stopničkah v karieri (2019): 

Podobna drama se nam zagotovo obeta tudi letos. Če je vremenska napoved za nedeljo ugodna (možnost dežja je praktično nična), pa bo bolj zanimivo v petek in soboto. Takrat kaže, da je možnost ploh in neviht 40-odstotna. A če ne bo sodelovalo vreme, je tu še tretjič in zadnjič letos na sporedu sprinterska sobotna dirka. Spremenjen format že v petek prinaša kvalifikacije. To smo letos videli že dvakrat, obakrat (v Silverstonu in v Monzi) pa sta na nedeljski dirki nato glavna favorita za naslov prvaka trčila med seboj. Prav nič čudnega ne bi bilo, če bi se to zgodilo tudi tokrat …

Preverite v prenosih v živo na programih Sportkluba!

Spored za VN Brazilije

Petek: prvi trening (16.30), kvalifikacije (20.00)

Sobota: drugi trening (16.00), sprinterska dirka (20.30)

Nedelja: dirka (18.00)

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!