Svet formule ena si še ni opomogel od četrtkove prestopne bombe. Lewis Hamilton bo prihodnje leto po 12 letih zapustil Mercedes in se preselil k Ferrariju. Statistično najboljši dirkač vseh časov bo tako sedel v statistično najboljši dirkalnik vseh časov.
Kar se je še v četrtek zjutraj zdelo praktično nemogoče, je manj kot 12 ur pozneje postalo uradno. Sedemkratni svetovni prvak Lewis Hamilton bo le še letošnje leto član Mercedesa, v naslednji sezoni pa bo izpolnil življenjske sanje vsakega dirkača, sedel v Ferrarijev bolid in oblekel slavni rdeči kombinezon.
Glede na statistiko gre za kombinacijo, ’narejeno v nebesih’. Zmagovalec 103 dirk, s čimer je na vrhu večne lestvice, je sprejel nov karierni izziv in bo sploh prvič vozil za dirkalnik, ki ga ne poganja Mercedesov motor. Svojo pot pri srebrnih puščicah je začel že pri 13 letih, uvodnih šest let pri McLarnu pa je bil prav nemški proizvajalec dobavitelj motorja za britansko moštvo.
Leta 2012 je danes 39-letni Britanec sprejel za marsikoga zelo presenetljivo odločitev. Sporočil je, da se bo leto pozneje preselil k Mercedesu, ki se je takrat po vrnitvi v kraljico motošporta šele prebijal proti vrhu. V ekipi s sedežem v Brackleyju je zamenjal – takrat se je zdelo, da nedosegljivega – Michaela Schumacherja in s srebrnimi v naslednjih letih spisal neponovljivo poglavje zgodovine. Še šestkrat je postal svetovni prvak, s čimer se je na lestvici izenačil prav z legendarnim Nemcem. V tem času je dosegel 82 od svojih 103 zmag, Mercedesu pa je izdatno pomagal do osmih zaporednih konstruktorskih naslovov.
Hamilton je tri od sedmih naslovov osvojil v tesnem boju s Ferrarijevim voznikom. Leta 2008 je za pičlo točko ugnal Brazilca Felipeja Masso po še vedno enem najbolj razburljivih zaključkov dirke in sezone, leta 2017 in 2018 pa je bil Britančev glavni tekmec Sebastian Vettel, a tudi Nemcu ni uspelo streti prevlade srebrnih.
Dirkač iz Stevenageja je leta 2021 proti Maxu Verstappnu na dramatičen način izgubil rekordni osmi naslov, v zadnjih dveh sezonah pa po spremembi pravil z Mercedesom ni uspel sestaviti dovolj hitrega dirkalnika, s katerim bi konkuriral Red Bullu. Očitno je veteran F1 (starejši na startni listi je trenutno le neuničljivi Fernando Alonso) ocenil, da tudi letošnji bolid ne bo omogočal boja za zmage, posledično pa je iskal nov izziv.
O morebitnem prestopu k Ferrariju se je veliko govorilo že lani spomladi, a takrat je ostalo le pri tem – govoricah. Zdaj pa je postala realnost, ki je šokirala motošportni svet. Po informacijah številnih medijev naj bi Hamilton šefa ekipe Mercedes Tota Wolffa o odhodu obvestil šele v sredo, v četrtek pa je na team-buildingu s paintballom svojo novico sporočil še glavnim sodelavcem.
Ferrari je zadnji dirkaški naslov osvojil leta 2007 s Kimijem Raikkonenom, zadnjega konstruktorskega pa leto zatem. Rdečih na vrh nista uspela pripeljati niti večkratna svetovna prvaka Fernando Alonso in Sebastian Vettel.
Prav Mercedes se je zdaj znašel v nehvaležnem položaju – koga prihodnje leto dodati v dirkaški dvojec poleg Georgea Russella, ko so Lando Norris, Charles Leclerc, Max Verstappen pogodbeno že dolgoročno vezani s svojimi ekipami. Nejasna pa je tudi usoda letos še voznika Ferrarija Carlosa Sainza, ki je postal kolateralna škoda ob, to je treba poudariti, tudi sijajni marketinški poskočnega konjička. “Kot verjetno že veste, po koncu sezone 2024 zapuščam Ferrari. Pred nami je kljub temu še ena skupna sezona, v kateri bom dal vse od sebe. O svoji prihodnosti pa vas bom obvestil, ko bo čas za to,” je na družbenih omrežjih zapisal Španec.
Sezona F1 je vrhunec dogajanja doživela že mesec dni pred začetkom (prva dirka bo 2. marca v Bahrajnu), posledično pa se obeta tudi izjemno pestro dogajanje na prestopni tržnici, saj kar 14 dirkačem novembra potečejo pogodbe s trenutnimi delodajalci.
Iz vodstva F1 so danes sporočili, da so podaljšali pogodbo z organizatorji VN Japonske. Preizkušnja v Suzuki ostaja na koledarju do leta 2029.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!