Čeprav brez številke ena svetovnega kolesarstva Tadeja Pogačarja, so v organizacijskih krogih po 29. izvedbi dirke po Sloveniji zadovoljni. Direktor slovenske pentlje Bogdan Fink je zadovoljen, da je kljub manjšim spodrsljajem v svet znova šla slika Slovenije kot pravega kolesarskega naroda.
Lista zmagovalcev dirke po Sloveniji ima od včeraj novo ime. Če Diegu Ulissiju ob odsotnosti kapetana UAE Emirates Tadeja Pogačarja ni uspelo priti do zgodovinskega hat-tricka na slovenskih cestah, pa je zmaga vseeno romala v Italijo. Filippo Zana (Jayco AlUla) je kronal izjemno uspešen konec tedna za avstralsko moštvo in z 18 sekundami prednosti pred Matejem Mohoričem (Bahrain Victorious) in 23 pred Ullisijem oblekel zeleno majico.
Zaključek v Novem mestu vsako leto prinese priložnost, da se organizatorji pogledajo v ogledalo in ocenijo izvedbo. Ob 30. obletnici je bila dirka na sporedu devetindvajsetič, po njej pa je bil organizacijski direktor Bogdan Fink zadovoljen.
“Izredno lepih pet dni z ogromno gledalci ob trasi. Dirka je bila zanimiva in napeta vse do zadnjega dne. Zato smo lahko zelo zadovoljni. Hvala vsem, ki so omogočili izvedbo: sponzorjem, mestom, donatorjem in vsem prostovoljcem. Teh je bilo več kot dva tisoč po vsej Sloveniji, oni so zaslužni, da smo 833 kilometrov trase prepeljali brez resnih problemov. Tudi zadnji dan z vzponom na Trško Goro je bil zelo slikovit. Lahko bi se obrnilo tudi drugače. Matej Mohorič je skušal dirko rešiti v svojo korist, pa je bil Filippo Zana kljub sobotnemu padcu dovolj močan in dober.”
Ob vprašanju, kakšno oceno od 1 do 10 bi podal dirki, je diplomatsko dodal: “Deset ne bom dal, ker je potem konec (smeh). Med osem in devet.”
Ne glede na konkurenco vse na maksimumu
Dirko je v zadnjih dveh letih zaznamoval Tadej Pogačar, ki je bil brez prave konkurence in je dvakrat zapored osvojil zeleno majico. Tokrat ga na slovenskih cestah zaradi okrevanja po operaciji zapestja in zamaknjenih višinskih pripravah ni bilo. A prav to je dirko naredilo bolj odprto in zanimivo. “Če bi prišel, bi bil zmagovalec jasen, glede na to, da je letos zmagal skoraj na vseh dirkah, na katerih je startal. Tako pa je bila dirka res odprta in napeta do konca,” se je strinjal Fink.
Čeprav med tekmovalci ni bilo trenutno najboljšega kolesarja na svetu, pa to za organizatorje ni pomenilo nobenih sprememb v njihovem delu. “Za nas je vse isto. Mi moramo narediti dobro tekmo, vse na maksimumu, pa če pride številka ena na svetu ali pa le 312. kolesar sveta. Ker pa Pogačarja ni bilo, smo vedeli, da je krog favoritov in scenarijev odprt,” je še dodal.
Letos gost, prihodnje leto tekmovalec?
Če Pogačarja ni bilo, pa je včeraj v dolenjsko prestolnico na navdušenje navijačev prišel Primož Roglič. Nedavni zmagovalec Gira se je poklonil zdaj že nekdanji predsednici KK Adria Mobil Mojci Novak, ki se po 18 letih poslavlja s položaja. “S Primožem se že dalj časa pogovarjamo o ponovnem nastopu na dirki. Svojo kolesarsko pot je začel v novomeškem klubu, ponosni smo, da ga imamo. Izkoristili smo priložnost in čas, ko je doma,” je o posebnem gostu dejal glavni mož dirke.
Tveganju na spustih je nemogoče ubežati
Dirka je v letošnjem letu soočila tudi z nekaj kritikami, pa čeprav za noben ’kiks’ ni bil neposredno kriv organizator. Toda zunanji opazovalci s prstom po zgrešenem krožišču v Postojni, padcih na spustu s Kolovrata ali kraji koles ekipe Euskaltel Euskadi najlažje pokažejo na organizatorje.
“Eno krožišče, kjer so bile table postavljene pravilno, tudi semafor je kazal v pravo smer. Po pravilih je bilo vse pravilno, ni mi jasno, da so šli kolesarji v napačno smer. Tako table kot semafor so kazale prav. Tudi zato so sodniki dirko nevtralizirali. Tudi mi kot organizatorji pa zaradi tega nismo in ne bomo dobili kakšnih sankcij. Edini tak pripetljaj, šola za naprej. Spust je bil nevaren, saj so vedno. Kolesarstvo je nevaren šport. Fantje tvegajo, včasih se peljejo nad sposobnostmi. Vesel sem, da sta se oba padca končala brez posledic. Se pa tak padec lahko zgodi tudi na nepomembnem zavoju ali ravnini. To je kolesarstvo, nevaren šport. Temu ne moremo ubežati. Glede kraje koles pa: to je zdaj v pristojnosti policije. Mi kot organizatorji nikakor ne moremo biti del te preiskave niti nismo odgovorni. Potem bi šlo to lahko v nedogled. Take stvari se žal dogajajo po svetu.”
Več o Finkovih besedah glede kraje koles baskovski ekipi si lahko preberete tukaj.
Za spremembe je še prezgodaj
Direktorja dirke navdušuje, da je šla slika Slovenije in njene kolesarske dirke znova v več kot 30 držav po svetu, kar predstavlja velik turistični in promocijski plus. Proračun je znašal milijon in pol evrov, pri čemer je do 400 tisoč evrov za stroške prenosa prispevalo ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, ni pa vštet delež prispevka Slovenske turistične organizacije.
In kako bo drugo leto? “Zaenkrat o tem še ne razmišljamo. Treba je zapreti letošnjo, veliko stvari je treba še urediti in dokončati. Čakajo nas analize, poročila in debate. Do jeseni imamo čas za spremembe. Še dve leti smo v razredu ProSeries. Vse odločitve bomo sprejemali v sodelovanju z Mednarodno kolesarsko zvezo. A je še preuranjeno in prezgodaj govoriti o tem,” pa Fink ni podal dokončnega odgovora, ali bo dirka tudi prihodnje leto v istem terminu.
Trška Gora ostaja
Kaj pa trasa jubilejne 30. izvedbe? Trška Gora v zadnji etapi zagotovo ostaja. Kaj pa Vršič, Krvavec ali Lisca? “V letu po koronavirusu smo šli skozi Lisco. Ni rečeno, da drugo leto ne bomo šli znova. Ampak res je, kar govorimo – za nas so vse etape kraljevske. To je Slovenija. Vi bi radi videli, da se dirka samo na klanec, a je dirka lahko odprta do konca tudi ob taki trasi kot letos,” je v pogovoru s sedmo silo še dodal Fink.
Pred njim in najožjo ekipo je zdaj zaključevanje letošnjega projekta, po premoru pa naporne priprave za častitljivi jubilej.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje