Odmevna kazen Nogometne zveze Slovenije je močno razburila NK Maribor. Še bolj pa zavrnjena pritožba krovne organizacije, ki je svojo odločitev utemeljila z banalnim birokratskim razlogom. Kdo ima prav in kaj se bo v zvezi s tem še dogajali v prihodnosti? Na Sportklubu smo zadeve preverili pri obeh vpletenih straneh.
Zdelo se je, da je navijaški incident na prekmursko-štajerskem derbiju med Muro in Mariborom tik pred spektakularno prijateljsko tekmo v Stožicah med Slovenijo in Portugalsko dobil svoj epilog. A ga očitno ni.
Na Sportklubu smo namreč te dni obema stranema, ki sta se znašla na nasprotnih straneh ‘nogometne zatožne klopi’, torej Nogometni zvezi Slovenije in NK Maribor, poslali novinarska vprašanja, skozi katera smo želeli ugotoviti, kje natančno se je zadeva zapletla, zakaj je bila pritožba zavrnjena zaradi precej bizarnega birokratskega razloga in ali je zadeva zdaj zaključena.
Maribor zveze ni obvestil o spremembi, predlaga ponovno obravnavo
Če iz obširnih odgovorov obeh vpletenih akterjev izluščimo najpomembnejše zaključke, potem ugotovimo …
NK Maribor je zvezi očital neutemeljene trditve, da pritožbe ni podpisal zakoniti zastopnik kluba, saj je bil Matjaž Kirbiš, ki se je podpisal pod pritožbo kluba, junija lani izvoljen za podpredsednika kluba z vsemi pooblastili, kot jih ima predsednik Drago Cotar. Zveza je v odgovoru na naša vprašanja poudarila, da klub o spremembi statuta oziroma zakonitih zastopnikov ni obvestil NZS.
Mariborčani so ob tem na zvezo poslali dopis, v katerem predlagajo obnovo postopka. S strani generalnega sekretarja zveze so bili obveščeni, da je bil naveden predlog za obnovo postopka posredovan v odločitev Komisiji za pritožbe, ki pa do današnjega dne o njej še ni odločila.
Odgovore Nogometne zveze Slovenije in NK Maribor na naša vprašanja v nadaljevanju objavljamo v celoti. Za zdaj je zaključek torej ta, da je klub zadevo NZS predal v ponovno obravnavo, a še čaka na to, ali bo njihov predlog sprejet.
Celotna pojasnila NZS
Kakšen je postopek določitve zakonitega zastopnika oziroma kako odgovarjate na trditve NK Maribor, da so izbrali pravega zakonitega zastopnika?
Komisija za pritožbe je pri odločanju razpolagala z dokumentacijo, priloženo v postopku licenciranja za sezono 2023/24. V tem primeru je to bil seznam zakonitih zastopnikov in njihovih namestnikov in kopija veljavnega statuta, spremenjenega 23. 6. 2017.
Do trenutka odločanja Komisije klub NZS-ja ni obvestil o spremembi statuta ali spremembi zakonitih zastopnikov kluba niti v postopku licenciranja, niti v postopku, določenem po pravilniku o registraciji in vpisu v register klubov, prav tako sprememba oziroma določitev novega zakonitega zastopnika ni bila razvidna iz javne evidence poslovnih subjektov.
Nogometni klubi so o spremembah zakonitih zastopnikov in pooblaščenih oseb v rokih in po postopkih, določenih s predpisi NZS, dolžni obvestiti NZS, po Zakonu o društvih pa takšno spremembo v 30 dneh od sprejema sporočiti tudi na pristojno upravno enoto, ki vodi register društev.
Če se ugotovi, da je bil podpisnik ustrezen, se lahko postopek vrne v obravnavo ali je zadeva v vsakem primeru zaključena?
NK Maribor je pozval za ponovno preučitev zadeve in vrnitev v ponovno odločanje oziroma obnovo predmetnega postopka na podlagi navedenih novih dejstev ter določil Disciplinskega postopka, o čemer bo odločal pristojni organ NZS.
Zakaj je trajalo 20 dni, preden se je sestala pritožbena komisija oziroma ali se je v zadevi morda sestala večkrat in je bil 14. marec samo zadnji datum obravnave?
Komisija ima po veljavnem disciplinskem pravilniku 30 dni časa, da odloči o pritožbi.
Kako to, da je od odločitve do obvestila javnosti minilo šest dni?
Obrazložena odločba je bila poslana klubu, obvestilo za javnost pa objavljeno še isti dan, ko je komisija za pritožbe o svoji odločitvi obvestila strokovno službo Nogometne zveze Slovenije.
Če se ugotovi napaka članov pritožbene komisije, kakšna je po pravilniku njihova odgovornost? Kaj sledi?
Še enkrat poudarjamo, da je komisija odločila v skladu s predpisi NZS in na podlagi dokumentov, ki jih je imela v tistem trenutku na razpolago. Breme dokaza je v tem primeru na pritožniku, ki mora oddati popolno in relevantno dokumentacijo.
Pojasnila NK Maribor
Na kakšen način je zveza odgovorila na vaše sporočilo za javnost, v katerem ste zapisali, da je Matjaž Kirbiš pooblaščen kot zakoniti zastopnik kluba. Oziroma ali imate informacije o tem, kako se bo ugotavljalo, kdo je v postopku naredil napako?
Hkrati s sporočilom za javnost, ki smo ga objavili na spletni strani in klubskih kanalih, smo poslali tudi uraden dopis Nogometni zvezi Slovenije, v kateri smo predlagali obnovo postopka v predmetni zadevi. V petek, 22. 3. 2024, smo s strani NZS – generalnega sekretarja prejeli dopis, v katerem nas obveščajo, da so naveden predlog za obnovo postopka posredovali v odločitev Komisiji za pritožbe, ki pa do današnjega dne o njej še ni odločila.
Z navedenim predlogom pričakujemo vsebinsko odločitev v predmetni zadevi. Torej, še vedno čakamo na odgovor, kako je mogoče, da je bila kazen izrečena na podlagi domneve in ne konkretnega dokaza. Nikjer ni bilo javno objavljeno, kdo je bil povzročitelj neprimernega dejanja in od kod je priletelo eksplozivno telo, ki je privedlo do neprijetnih posledic med tekmo v Murski Soboti.
Prav tako nas zanima argumentirano pojasnilo disciplinske komisije NZS o ustreznosti presoje s trojno kaznijo za NK Maribor (tekmovalna v obliki registracije tekme proti Muri z 0:3, finančna v višini 25.000 EUR in organizacijska s prepovedjo igranja ob prisotnosti gledalcev na kar štirih tekmah v Ljudskem vrtu) in ne podcenjujoče, sprenevedujoče se skrivanje za domnevno neupravičenim podpisnikom pritožbe.
Kakšni so naslednji koraki, ki jih lahko NK Maribor naredi v zvezi z določeno kaznijo oziroma ali namerava klub sprožiti še kakšne nadaljnje postopke?
Do odločitve o obnovi postopka, ki smo jo predlagali z naše strani, še ne načrtujemo nadaljnjih korakov.
Zakaj pritožbe enostavno ni podpisal predsednik kluba Drago Cotar? Je bilo tako tudi v prejšnjih primerih in je težava nastopila samo sedaj?
Ker smo zavzeli stališče, da je imel podpisnik Matjaž Kirbiš vsa pooblastila za podpis pritožbe, kar je razvidno tudi iz celotne predložene dokumentacije. Predhodne pritožbe so bile vložene pred spremembo statuta z dne 29. 6. 2023.
Kako ste se pripravljali na organizacijo tekme Maribor – Radomlje, ki je bila prva pred praznimi tribunami Ljudskega vrta?
Na morebitno organizacijo tekme pred praznimi tribunami smo se pripravili ob prijavi tekme, z možnostjo scenarija A in B. Za tekmo z gledalci in za zaprtimi vrati. Pravni boj sicer še ni končan, toda ob trenutnem stanju zaradi izrečene kazni, žal, ne moremo igrati domačih tekem ob prisotnosti gledalcev.
Petkova tekma 28. prvenstvenega kroga v Ljudskem vrtu proti Radomljam je zato potekala pred praznimi tribunami, smo pa organizirali skupno spremljanje dogajanja na igrišču na velikem zaslonu izven stadiona. Odločili smo se za izvedbo dogodka, prijavljenega pri ustreznih organih (Upravna enota Maribor) in poskrbeli za to, da lahko organiziramo ogled na južni ploščadi. Letošnji velikonočni prazniki so tako v Mariboru imeli drugačen uvod.
Omogočili smo razširjeno gostinsko ponudbo, pripravljen je bil pester spremljevalni program, za različne vijol’čne generacije. Z otroškim kotičkom za najmlajše, a tudi z animacijami za starejše navijače v obliki spretnostnih iger. Dobili smo zanimivo dogajanje ob dobrem ozračju med vsemi zbranimi na južni ploščadi.
Ljudje v Mariboru in širši okolici imajo radi nogomet ter so tudi na takšen način pomagali ekipi. Ko imaš nekaj tako močno rad, ti nihče ne more preprečiti, da to tudi pokažeš. In vedno lahko poiščeš način, kako prideš do rešitve. Če že ne do najboljše, vsaj do nadomestne.
Kakšen izpad dohodkov ocenjujete, da bo kazen prinesla z naslova praznih tribun stadiona na štirih tekmah?
Ko govorimo o Ljudskem vrtu, se tudi bežni spremljevalci nogometa dobro zavedajo, da gre za stadion, na katerem se v Sloveniji na klubskih tekmah zbere največ gledalcev. V našem primeru pa gre pri izpadu dohodka za nekoliko drugačen izračun. Imamo kupce sezonskih vstopnic, a tudi vse večje število ljudi, ki se odločajo za edinstvena hospitality doživetja, kot kupci sezonskih vstopnic VPS, dnevnih vstopnic VPS ali kot najemniki zasebnih lož.
Zapiranje stadiona pomeni večkratni udarec in precejšnjo izgubo, ki jo je težko izmeriti le z neposrednim finančnim deležem skozi posamezno tekmo, obračun se bo delal komaj v naslednji sezoni, ko bomo lahko lažje izmerili zamere na eni in zvestobo na drugi strani navijaškega kovanca. Verjamemo, da odgovorni na krovni organizaciji ne razmišljajo, kakšne posledice lahko imajo odločitve, ki so sprejete na takšen način.
Ob pogledu na TV-prenose številnih tekem slovenske lige ugotavljamo, da imamo velike težave z obiskom, skozi vsa leta smo bili prav predstavniki NK Maribor s svojimi prizadevanji med najbolj aktivnimi v namenu promocije. Zato pomeni odločitev o zapiranju Ljudskega vrta za nas še večji udarec, za vse deležnike v slovenskem nogometu pa neprecenljivo škodo in pričakujemo, da bodo odgovorni med obnovo postopka proučili vse vidike odločitve ter njenih neposrednih posledic.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje