Ko se je leta 2016 kot popolni anonimnež nekdanji smučarski skakalec pridružil nizozemskemu Lotto-NL Jumbu, si verjetno tudi največji slovenski kolesarski optimisti niso upali predstavljati, kaj vse bo dosegel. A Primož Roglič je v osmih letih v svetovni seriji postal eden najboljših kolesarjev na svetu, skupno vpisal že 79 profesionalnih zmag, od tega štiri skupne na tritedenskih dirkah.
Na listi izjemnih dosežkov, ki jih je Primož Roglič spisal v dresu Jumbo-Visme, pa manjka tisti, zaradi katerega je zelo verjetno tudi prišlo predčasnega odhoda iz nizozemskega moštva Jumbo-Visme. Najprestižnejša dirka po Franciji, na kateri je bil najbližje zmagi leta 2020, ko ga je v predzadnji etapi premagal Tadej Pogačar.
Slovo 33-letnega Zasavca je v lovu na sveti gral kolesarstva tako po eni strani pričakovano, po drugi pa vseeno presenetljivo. V zrelih športnih letih zapustiti najboljšo ekipo zadnjih let in se podati v neznano, zagotovo terja veliko poguma. In ja, lahko rečemo neznano, saj še vedno ni jasno, pri katerem moštvu bo Roglič nadaljeval svojo kariero.
Največji uspehi Primoža Rogliča v dresu Jumbo-Visme:
Dirka po Španiji, skupni seštevek (2019, 2020, 2021)
Dirka po Italiji, skupni seštevek (2023)
3 etapne zmage na Touru, 4 na Giru, 12 na Vuelti
Zmage na večetapnih dirkah: od Tirenskega do Jadranskega morja (2019, 2023), dirka po Baskiji (2018, 2021), po Romandiji (2018, 2019), po Dofineji (2022), Pariz – Nica (2022), po Kataloniji (2023)
Liege-Bastogne-Liege (2020)
K Britancem ali Nemcem?
Kot je Global Cycling Networku (GCN) dejal eden od šefov moštva v svetovni seriji, je aktualni olimpijski prvak v kronometru na mizo dobil triletno ponudbo, ki naj bi mu skupaj z bonusi letno prinesla okrog šest milijonov evrov. S tem bo Kisovčan na vrhu najbolje plačanih kolesarjev sveta ujel prav Pogačarja. Pri GCN so še dodali, da so to številke, ki jih v minulih dneh najbolj favorizirana za Rogličeve usluge Lidl-Trek in Movistar nista sposobna plačati; v ospredje špekulacij pa sta stopila Bora-Hansgrohe in Ineos Grenadiers. Takšne vsote si, če odštejemo Pogačarjev UAE Emirates, lahko privošči le še Bahrain Victorious.
Prav britansko moštvo Ineos, nekdanji Sky, je tudi začelo vse govorice o morebitnem odhodu Rogliča. Že po koncu lanske dirke po Franciji naj bi si lastnik ekipe Sir Jim Ratcliffe v svojih vrstah želel videti slovenskega šampiona, ki je po zmagi Jonasa Vingegaarda na Touru izgubil vlogo nespornega vodja v moštvu. Kljub Primoževi zmagi na letošnjem Giru je Danec prevzem štafetne palice utrdil z drugo krono v Parizu, kar se je v praksi izkazalo tudi na Vuelti, kjer sta z Vingegaardom na koncu do skupne zmage pomagala superpomočniku Seppu Kussu.
Kralj je predal krono
Ko v enačbo dodamo še vse bolj realno združitev Jumbo-Visma in Soudal Quick-Stepa, ki bo pod isto streho pripeljala še enega generacijskega talenta Remca Evenepoela, je za Rogličeve velike ambicije enostavno zmanjkalo prostora. Kolesar, ki si želi po treh Vueltah, enem Giru in šestih od sedmih enotedenskih dirk napadati rumeno majico v Franciji, pač potrebuje popolno podporo ekipe. Ki pa je pri ’čebelah’ ne bi več dobil, čeprav ga je generalni menedžer ekipe Richard Plugge še pred kratkim opisal za kralja njegove zasedbe.
Zdaj je torej jasno: Roglič zapušča rumeno-črne, kar je Jumbo-Visma potrdila na družbenih omrežjih. “Po nepozabni skupni vožnji je ekipa Primožu Rogliču omogočila možnost, da svoje ambicije v prihodnosti uresničuje v drugi ekipi. A še prej je vsa osredotočenost na prihajajočih italijanskih dirkah. Gremo!” so zapisali v slovo slovenskemu šampionu.
Mi pa bomo z zanimanjem pospremili, v katerem dresu bo priljubljeni Rogla tekmoval v prihajajoči sezoni.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!