Max Verstappen je v nedeljo v Teksasu vpisal še 50. zmago v formuli ena. Z jubilejnim slavjem se je v elitnem klubu pridružil le četverici, ki je v kraljici motošporta na najvišjo stopničko zmagovalnega odra stopila petdesetkrat ali večkrat. Pred njim je to uspelo še Alainu Prostu (51), Sebastianu Vettlu (53), Michaelu Schumacherju (91) in Lewisu Hamiltonu (103). Nizozemcu pa to ne bi uspelo brez izjemno pomembne članice ekipe Red Bulla.
Max Verstappen je še tretje leto zapored najboljši dirkač v formuli ena. Če je leta 2021 naslov svetovnega prvaka osvojil po nepozabni bitki z Lewisom Hamiltonom vse do zadnjega kroga sezone, je bil lani in letos brez prave konkurence. O tem govorijo tudi številke. V lanski sezoni je postavil nov rekord po številu zmag v enem tekmovalnem letu (15), letos je to znamko dosegel že štiri dirke pred koncem. Kakšen vzpon je njegova kariera doživela v zadnjih treh letih, pa dokazuje tudi statistika: kar 40 od svojih 50 zmag je dosegel od leta 2021 naprej.
Nepresenetljivo s to letnico sovpada tudi začetek delovanja Hannah Schmitz kot glavne strateginje Red Bulla. Brez kančka dvoma lahko zapišemo, da je 38-letna Angležinja ob glavnemu inženirju in oblikovalcu bolida Adrianu Neweyju in nespornemu talentu ter dirkaških sposobnostih Maxa ključna oseba za trikratno nizozemsko slavje. In kdo je simpatična Britanka, katere delovno mesto je za komandnim pultom rdečih bikov?
Inženirka, ki se je šolala na prestižni Univerzi Cambridge in tam pridobila naziv mehanske inženirke, se je trenutno najuspešnejši ekipi v karavani pridružila leta 2009, torej že pri svojih 24 letih. Najprej je bila zaposlena kot strateška inženirka, njena naloga pa je bila predvsem razvoj novih simulacijskih tehnik ter vzdrževanje simulacijskih orodij za analize, ustvarjanje poročil različnih poročil iz preteklosti in morebitnih strategij v prihodnosti.
Že dve leti pozneje je dobila naziv Senior Strategy Engineer (ena od glavnih inženirk za taktiko in strategijo), ki ga je obdržala kar deset let. Na številnih dirkah je odigrala ključno vlogo pri najpomembnejših taktičnih odločitvah.
Ko se 20 sekund zdi kot večnost
“Vse skupaj je izjemno vznemirljivo. Ko moraš znotraj ene sekunde sprejeti odločitev, ki lahko vpliva na razplet dirke, lahko samo sediš na robu svojega stola. Vse skupaj se nato razplete v naslednjih 20 sekundah, kar se morda sliši zelo malo. Toda na dirki, ko čakaš, ali si ravnal prav, se to zdi kot cela večnost,” je Schmitz dejala za uradno spletno stran Red Bulla.
Kdaj in kolikokrat obiskati mehanike v boksih, katere gume uporabiti, kdaj napadati in kdaj le obdržati ritem dirkanja, kako oba dirkača uporabiti kot skupno taktiko … vse to so naloge, ki jih Schmitz opravlja skupaj s svojimi sodelavci. V enem koncu tedna morajo uporabiti več kot milijardo podatkov, da lahko s pomočjo simulacij ekipo, predvsem oba dirkača, pripraviti na vse možne podatke, ki se zgodijo od petkovega prvega prostega treninga do zaključka nedeljske dirke.
Ker je ženska, je bilo še težje
Ker je Schimtz leta 2021, v letu, ko je Verstappen končal vladavino Lewisa Hamiltona in prvič stopil na vrh sveta, prevzela vlogo vodilne strateginje Red Bulla (Principal Strategy Engineer), je odgovornost ob sprejemanju odločitev še toliko večja. Uspehi pa še toliko slajši.
“Vedno se pojavi nekaj ljudi, ki nimajo zaupanja vate, da boš opravil nalogo. Kot strateg in taktik moraš govoriti ljudem, kaj morajo početi. Oni pa te morajo poslušati. Zato je gradnja zaupanja izjemno pomembna. Kot ženski mi je bilo v tem položaju še toliko težje. A zdaj sem si pridobila spoštovanje, zato upam, da se bo več mladih žensk podalo v to šport in preizkusilo, česa so sposobne. Rabimo več raznolikosti,” je dodala Schmitz.
O vlogi žensk v formuli ena smo se pred tedni pogovarjali z Zalo Rauter. Mlado Slovenko, ki je na svoji karierni poti združila ljubezen do motošporta in statistično-analitično izobrazbo.
Brazilija je njen srečen kraj
Za avtomobile in njihovo delovanje se je zanimala že kot otrok, v mladinskih letih pa je to ljubezen povezala s šolanjem. S trenutno službo so se ji, kot je sama dejala, uresničile sanje. Prvič pa se je med ‘zvezde’ izstrelila na VN Brazilije 2019. Takrat je Red Bull na njen ukaz Maxa Verstappna poklical še na tretji postanek, s katerim je izgubil vodstvo na dirki. A poteza se je pozneje izkazala za zmagovalno, Schmitz pa je bila nagrajena tako, da je lahko stopila ob bok Nizozemca na zmagovalnem odru.
“To je bil res vrhunec moje kariere. Takrat sem se vrnila na delo po rojstvu prvega otroka, zato je bil ta trenutek še toliko bolj pomemben. Dokazala sem vsem, predvsem pa sebi, da sem še vedno sposobna opravljati svoje naloge na najvišjem nivoju. To je bila nepozabna izkušnja,” je še dejala ena najuspešnejših žensk v F1.
Dokler bo imel Red Bull na svojem komandnem pultu tako uspešno inženirko, ki bi si jo v svojih vrstah zagotovo želeli videti prav v vseh ostalih moštvih, bo izziv konkurence kako premagati Verstappna, še toliko težji.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje