Medtem ko je v svetu formule ena na vrsti enomesečni premor, ki ga bo 30. aprila končala četrta dirka sezone v Azerbajdžanu, pa v karavani odmeva napoved nekdanjega dirkača Felipeja Masse, da bo preučil pravne možnosti o pridobitvi naslova iz sezone 2008. Takrat je Brazilec le za točko zaostal za Britancem Lewisom Hamiltonom.
Zvesti navijači kraljice motošporta se še dobro spominjajo boja izpred petnajstih let. Felipe Massa v ferrariju in Lewis Hamilton v mclarnu sta v sezoni 2008 uprizorila izjemen boj za naslov prvaka, ki je po 18 dirkah za pičlo točko pripadel Britancu. Ta si je svoj prvi naslov zagotovil v zadnjem ovinku zadnje dirke sezone v Braziliji, ko je v dežju prehitel Nemca Tima Glocka, zasedel peto mesto in Brazilcu preprečil veliko slavje. V tistem trenutku je postal najmlajši prvak v zgodovini F1 (ta rekord je pozneje popravil Sebastian Vettel), v nadaljevanju fantastične kariere pa je v zbirko dodal še šest zvezdic.
Dramatičen zaključek zadnje dirke v sezoni 2008:
Če je šel zaključek tiste sezone v anale F1 kot eden najrazburljivejših, pa se zdaj, desetletje in pol pozneje, očitno odpira novo poglavje. Nekdanji šef formule ena Bernie Ecclestone je namreč v začetku marca presenetil z besedami, da je že leta 2008 vedel podrobnosti o aferi Crashgate v Singapurju, ki je pomembno vplivala na razplet dvoboja za naslov svetovnega prvaka.
Kaj je afera Crashgate?
Na veliki nagradi Singapurja 2008, sploh prvi v tej državi, ki je bila v sezoni na sporedu kot petnajsta od 18, je zmagal Fernando Alonso (takrat v Renaultu). Španec je startal šele kot 15., a je v 14. krogu ob nesreči ekipnega kolega Nelsona Piqueta Jr. kot edini zapeljal v bokse, kar mu je pozneje prineslo prednost pred tekmeci in zmago. Piquet Jr., ki je poleti 2009 pri francoski ekipi izgubil službo, je z javnostjo delil informacije, da sta njegovo namerno trčenje zahtevala vodja ekipe Flavio Briatore in inženir Pat Symonds. To se je pozneje izkazalo za resnično, zaradi česar je Briatore dobil petletno prepoved delovanja v F1.
Na dirki v Singapurju je pred prihodom varnostnega avtomobila vodil Massa. Ob postanku so si Ferrarijevi mehaniki privoščili napako in pozabili sneti cev za dolivanje goriva, tako da je Brazilec dirko končal kot 13., brez točk. Na drugi strani je Hamilton osvojil tretje mesto in s tem šest točk.
Glavni so vedeli
Najnovejše informacije, da je Ecclestone skupaj s takratnim predsednikom Mednarodne avtomobilistične zveze (Fia) Maxom Mosleyjem podrobnosti o aferi Crashgate izvedel že leta 2008, pa v povsem drugačno luč postavljajo legitimnost singapurske dirke.
“Z Maxom sva o situaciji vedela že med sezono 2008. Odločila sva se, da v tistem trenutku ne bova ukrepala. Želela sva zaščiti šport pred velikim škandalom. Uporabil sem svoj angelski jezik, da sem svojega nekdanjega dirkača Nelsona Piqueta (očeta Nelsona Piqueta Jr., op. p.) prepričal, naj ostane miren glede tega. Takrat je veljalo pravilo, da je točkovanje v svetovnem prvenstvu formule ena po podelitvi nagrad nedotakljivo. Hamilton je dobil pokal, vse je bilo v redu. Nato pa smo imeli dovolj informacij in časa za preiskavo. Po takratnih pravilih bi sicer morali rezultate dirke v Singapurju izničiti, posledično pa prvak postal Massa, pred Hamiltonom,” je 92-letni Britanec dejal za portal F1-insider.
Enostavno žalostno
Te besede so vzbudile interes pri Felipeju Massi. 41-letnik iz Sao Paula, ki se je od dirkanja v formuli ena poslovil leta 2017, naj bi resno razmišljal in poizvedoval, če obstajajo pravne podlage za razveljavitev singapurske dirke, s tem pa bi za zeleno mizo pridobil naslov prvaka.
“Takrat so mi Ferrarijevi odvetniki povedali o pravilu glede že podeljene lovorike za prvaka. Bil sem v stiku tudi z drugimi odvetniki in vsi so rekli, da ne morem storiti nič. In temu sem verjel. Po 15 letih pa lahko zdaj slišimo, da je nekdanji lastnik F1 skupaj s predsednikom Fie vse vedel, a ni storil ničesar, zato da ne bi škodil imenu športa. To je zelo žalostno. Sploh če vemo, da bi dirka morala šteti kot neveljavna, sam pa sem ob tem izidu največ izgubil. Zato bomo to raziskali,” je Motorsportu.com dejal zmagovalec enajstih dirk v SP.
Iskanje pravice
Zaveda se sicer, da so možnosti, da bi se rezultati kakorkoli spremenili, zelo majhne: “Imamo pravila. Glede veliko stvari, seveda odvisno od države, je praktično nemogoče po 15 letih pravno spreminjati zadeve. A bom preučil situacijo, pregledal zakone in statute. Tega ne počnem zaradi finančnega vidika, pač pa zaradi pravice. Če sem bil okraden z nečim, kar ni imelo zveze z mano, bi morali iskati pravico. Edina prava rešitev je, da bi dirko označili za neveljavno.”
K temu pa Brazilca ženejo tudi primeri iz drugih športov. “To niti ni takšna redkost. Lance Armstrong je po dokazih in priznanju, da je bil dopingiran, izgubil vse svoje zmage. V čem je razlika?” se je še spraševal Massa, ki pa o omenjeni situaciji še ni spregovoril z nekdanjim moštvom Ferrarijem.
Če bi Massa na sodiščih dokazal svoje, bi za zeleno mizo osvojil edini naslov svetovnega prvaka. Hamilton bi enega izgubil in bi bil šestkratni prvak (2014, 2015, 2017-2020). Enega dirkaškega bi prav tako pridobil Ferrari (trenutno 15), enega pa bi izgubil McLaren (trenutno 12).
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje