Je to Rogličev novi dom?

Kolesarstvo 2. Okt 202311:02 0 komentarjev
Roglič Thomas
Primož Roglič in Geraint Thomas na letošnjem Giru. Foto: Profimedia

Primož Roglič je vstopil v zadnji teden kot član Jumbo-Visme. V rumeno-črnem dresu, v katerem je dosegel kar 74 od skupno 80 profesionalnih zmag, se bo predstavil še na dveh dirkah – na torkovi po treh dolinah Vareseja in na sobotnem spomeniku po Lombardiji. Po dirki odpadlega listja pa bo več znanega tudi o njegovi prihodnosti, o kateri pa špekulacij ne manjka.

Sobotne besede Primoža Rogliča pred startom dirke po Emiliji, da bo po zaključku sezone zapustil Jumbo-Vismo, so v kolesarskem svetu še okrepile špekulacije in govorice o Zasavčevem novem delodajalcu. Še preden je postalo jasno, da pogodbe z rumeno-črnimi, ki ga sicer veže do konca 2025, ne bo izpolnil do konca, se je za njegove usluge zanimala praktično polovica moštev svetovne serije.

Po Rogličevi potrditvi o slovesu pa sta v resni konkurenci za podpis aktualnega olimpijskega prvaka v kronometru ostali le še dve moštvi. Čeprav se kot potencialno možnost glasno omenja nemško Boro-Hansgrohe, ki naj bi okrepila sodelovanje z Red Bullom, pa v najboljšem položaju ostaja Ineos Grenadiers. Po poročanju številnih medijev in tudi po naših neuradnih, a zanesljivih informacijah so prav Britanci tisti, ki naj bi Rogliču ponudili triletno pogodbo, ki mu bo letno prinesla okrog šest milijonov evrov. Uradna potrditev prestopa naj bi sledila v tednu po 8. oktobru, torej po koncu jesenskih italijanskih klasik.

Glavni cilj izpolnjen že v tretjem poskusu

Zgodovina Ineosa kot kolesarskega moštva ima sicer v primerjavi z nekaterimi drugimi ekipami precej krajšo brado. Zasedba s kolesarsko bazo v angleškem Manchestru, logistično pa v belgijskem Deinzeju, je bila ustanovljena šele pred 14 leti. Medijski velikan Sky je leta 2009 iskal šport, v katerega bi lahko vstopil kot sponzor in imel pozitiven in širok vpliv na množice. S kolesarstvom je imel dobre izkušnje že iz leta pred tem, ko je izvršni šef Skyja James Murdoch ob obisku velodroma v Manchestru, britanskega nacionalnega centra, postal pravi navdušenec tega športa in je že takrat vložil milijon funtov v angleško reprezentanco.

Poleti 2008 je Sky s ključnima možema Davidom Brailsfordom in Chrisom Boardmanom sprejel odločitev, da bo ustanovil cestno kolesarsko ekipo, katere cilj je bil imeti britansko jedro, vzgajati mlade talente, v petih letih pa z britanskim kolesarjem zmagati tudi na prestižni dirki po Franciji. Že vse od začetka so bili zraven Geraint Thomas, Chris Froome in Bradley Wiggins.

Froome Wiggins
Bradley Wiggins (levo) in Chris Froome na Touru 2012. Foto: Profimedia

Štirikrat v petih letih

Nova ekipa je na ceste tekmovalno prvič zapeljala leta 2010, prav Wiggins pa je postal prvi kolesar v zgodovini moštva, ki je oblekel majico vodilnega na katerem od grandtourov, ko je na Giru dobil uvodni prolog. Izkupiček uvodne sezone med elito: 22 zmag in kar 72 stopničk. Wiggins, ki je bil pred pridružitvijo štirikratni olimpijski in sedemkratni svetovni prvak na velodromu, je leta 2012 nepričakovano hitro izpolnil ekipne sanje in kot prvi Britanec osvojil dirko po Franciji. S tem se je začelo Skyevo obdobje prevlade.

Štafetno palico je iz rok starejšega rojaka prevzel Chris Froome, ki bi lahko že leto predtem kot pomočnik zmagal na Touru, a so ga na enem izmed klancev ustavili ukazi iz moštvenega avtomobila. Kljub temu je v Keniji rojeni Froome rumeno majico dočakal že ob naslednji priložnosti, nato pa je bil na dirki vseh dirk najboljši še v letih 2015, 2016 in 2017, slavje leta 2014 pa mu je preprečil padec in poškodba zapestja, zaradi katere je bil primoran odstopiti.

Chris Froome
Froome je bil po zmagi na Giru 2018 aktualni prvak vseh treh grandtourov. Foto: Profimedia

Froome predal vlogo kapetana

Kako dober je bil danes 38-letni Froome, je leta 2017 dokazal še na Vuelti, ko je postal še vedno zadnji kolesar, ki je v istem letu osvojil dva grandtoura. Spomladi 2018 pa je svojo premoč in kakovost dokazal še na Giru, ko je v 19. etapi velik zaostanek za rojakom Simonom Yatesom po napadu več kot 80 kilometrov do cilja spremenil v prednost in osvojitev rožnate majice. Tako je postal aktualni prvak vseh tritedenskih dirk v tistem trenutku.

Utrujenost z italijanske pentlje se je poznala, a dominance Skya s tem ni bilo konec. Na Touru de France 2018 je vlogo kapetana nekoliko nepričakovano prevzel Geraint Thomas in v rumenem pripeljal v Pariz, leto pozneje pa je prihod mladega vala z zmago v Franciji napovedal še Egan Bernal.

Kolumbijec, ki je lani doživel strašljivo nesrečo, je zablestel še na Giru 2021, ki ga je eno leto pred tem v koronski izvedbi v dresu iste ekipe dobil še en Britanec Tao Geoghegan Hart. A zadnje tri zmage na grandtourih so bile že dosežene v drugačnih dresih.

Egan Bernal
Egan Bernal, zadnji Ineosov zmagovalec na eni izmed tritedenskih dirk. Foto: Profimedia

Zmage Skyja/Ineosa na grandtourih:

Sky oziroma Ineos je v 14 letih obstoja slavil na kar 12 tritedenskih dirkah. Prvo je naknadno (2019), po dopinški aferi Juana Joseja Cobeja na Vuelti 2011 osvojil Froome, zadnjo pa na Giru 2021 Bernal.

Dirka po Italiji: Chris Froome 2018, Tao Geogghegan Hart 2020, Egan Bernal 2021

Dirka po Franciji: Bradley Wiggins 2012, Chris Froome 2013, 2015, 2016, 2017, Geraint Thomas 2018, Egan Bernal 2019

Dirka po Španiji: Chris Froome 2011, 2017

Po letih prevlade z novim imenom zdrs z vrha

Sky je namreč konec leta 2018 napovedal slovo od profesionalnega kolesarstva, novega glavnega sponzorja pa so Britanci našli marca prihodnje leto, ko je ekipo prevzel Ineos. Multinacionalno kemijsko podjetje s sedežem na Otoku v lasti angleškega milijarderja Jima Ratcliffa (njegova vrednost je ocenjena na kar 21 milijard ameriških dolarjev) je poskrbelo za novo vizualno podobo kolesarjev, medtem ko so ekipne strukture ostale nespremenjene.

Slovo Bradleyja Wiggina že 2015, predvsem pa težave s poškodbami Chrisa Frooma (2019, od ekipe se je poslovil leto zatem) in Egana Bernala so prevladujočo ekipo drugega desetletja 21. stoletja potisnile nižje tako na individualnih dirkah kot na skupnih lestvicah. Časi, ko so ‘vlakci’ Skya in pozneje Ineosa na najtežjih klancih dirke po Franciji (in tudi drugod) preprečevali napade konkurentov, so minili, vlogo Britancev kot najboljšega moštva pa sta prevzeli Jumbo-Visma in UAE Emirates.

Sir Jim Ratcliffe
Sir Jim Ratcliffe, lastnik Ineosa, ki je poleg kolesarstva prisoten še v formuli ena, nogometu, jadranju, rugbiju in atletiki. Foto: Profimedia

Kljub temu je Ineos še vedno najbogatejša zasedba v karavani, proračun moštva se giblje okrog 50 milijonov evrov letno. Kot takšno si lahko privošči bogato ponudbo za Primoža Rogliča, sploh v želji iskanja nove vodje na večetapnih dirkah, ki je ekipi v zadnjih letih močno manjkal. Ob zdravstvenih težavah Bernala je prvo ime še vedno Geraint Thomas, ki je bil na letošnjem Giru blizu velikega meta. A mu je osvojitev rožnate majice na predzadnji dan v norišnici na Svetih Višarjah preprečil prav Roglič. Od leta 2024 njegov moštveni kolega?

Da je odhod v britansko moštvo zelo realen, poleg finančnih zmožnosti kaže tudi Ineosov seznam kolesarjev za prihodnjo sezono. Na njem je trenutno zgolj 15 kolesarjev, Rogliča pa bodo ob prihodu poleg Thomasa pozdravili še nizozemski pomočnik Thymen Arensman, pobirajoči se Egan Bernal, večkratni kronometrski svetovni prvak Italijan Filippo Ganna, vsestranski Poljak Michal Kwiatkowski, britanski talent Tom Pidcock, vzhajajoča zvezda španskega kolesarstva Carlos Rodriguez

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!