Za Primožem Rogličem ni ravno posrečen uvod v novo karierno poglavje. Prvo dirko v dresu Bore-Hansgrohe je končal na 10. mestu, potem ko v odločilnih trenutkih od Pariza do Nice ni bil kos močni konkurenci. Kljub temu je z novim moštvom postavil pomembne temelje za nadaljevanje sezone.
Odkar je Primož Roglič leta 2016 vstopil v svetovno serijo, je z izjemo prve sezone v vsaki vsaj enkrat zmagal na večetapni dirki. V tokratnem statističnem pregledu smo tokrat namenoma izpustili grandtoure (tritedenske preizkušnje) in se posvetili krajšim, največkrat enotedenskim preizkušnjam.
V svoji karieri na najvišji ravni kolesarstva je 34-letni Kisovčan vključno z letošnjo dirko proti soncu nastopil na 35 takšnih preizkušnjah. Dobil jih je 14. Če iz tega odštejemo prva leta, ko se je s kolesarstvom šele zares spoznaval, je bolj impresiven podatek, da je od leta 2019 nastopil na 14 večdnevnih (a ne tritedenskih) dirkah, dobil pa jih je kar 10.
S svojimi nastopi nas je zasavski orel v zadnjih letih res razvadil. O tem priča tudi, da je v preostalih treh primerih v minulih letih vselej vsaj en dan nosil majico vodilnega, skupno slavje pa so mu preprečile padci, posledice padcev ali zdravstvene težave.
Trikrat prepustil zmago zaradi zunanjih dejavnikov
Leta 2020 je bil tako na dirki po Dofineji prepričljivo najboljši do zadnjega dne, ko pa zaradi padca dan predtem ni startal. Še bližje je bil slavju na Pariz-Nica leta 2021, ko je zadnji dan vozil v rumenem, a sta ga dva padca in izpahnjena rama pahnila na končno 15. mesto. Majico najboljšega pa je imel do 4. etape v lasti tudi na dirki po Baskiji 2022, ki jo je končal kot osmi. Takrat je šele na koncu razkril, da je imel težave z mišico za kolenom in da zaradi bolečin ni imel najboljšega tedna.
Z letošnjo dirko od Pariza do Nice je Roglič tako prekinil niz 17 večdnevnih (a ne tritedenskih) dirk, na katerih je vsaj en dan preživel kot vodilni v skupnem seštevku. To mu je uspelo tudi na dirki po Veliki Britaniji 2018, ki jo je sicer končal kot tretji. Zavidljiv niz pa je začel na dirki od Tirenskega do Jadranskega morja spomladi istega leta.
Rogličeve uvrstitve na večdnevnih (ne tritedenskih dirkah) od 2018:
2018: dirka po Valencii 6., dirka od Tirenskega do Jadranskega morja 29., dirka po Baskiji 1., dirka po Romandiji 1., dirka po Sloveniji 1., dirka po Veliki Britaniji 3.
2019: dirka po ZAE 1., dirka od Tirenskega do Jadranskega morja 1., dirka po Romandiji 1.
2020: dirka po Ainu 1., dirka po Dofineji odstop pred zadnjo etapo
2021: dirka Pariz-Nica 15., dirka po Baskiji 1.
2022: dirka Pariz-Nica 1., dirka po Baskiji 8., dirka po Dofineji 1.
2023: dirka od Tirenskega do Jadranskega morja 1., dirka po Kataloniji 1., dirka po Burgosu 1.
2024: dirka Pariz-Nica 10.
Do vrhunca več kot trije meseci
Čeprav so pri Bori-Hansgrohe priznali, da so od novega prvega zvezdnika pričakovali nekaj več in je tudi lanski zmagovalec Gira dejal, da je na prvo dirko prišel z željo po zmagi, pa ni nobenega razloga za preplah.
Rogličev trener Marc Lamberts je namreč zatrdil, da so Primoževe številke na kolesu več kot primerljive s tistimi iz začetkov preteklih sezon. Seveda pa gre za proces privajanja in skupnega delovanja v novem kolektivu, za katerega je potreben predvsem čas. Tega pa je do vrhunca sezone, ki bo za Rogliča dirka po Franciji, še dovolj. Francoska pentlja se bo začela 29. junija v Firencah.
V želji po čim več tekmovalnih kilometrih je Roglič v spomladanski urnik dodal še dve enodnevni klasiki. Naslednjič bo na kolesu sicer od 1. do 6. aprila v Baskiji, kjer se bo poleg Remca Evenepoela prvič srečal še z nekdanjim moštvenim kolegom Jonasom Vingegaardom. Sledi selitev v Belgijo, kjer bo v Ardenih 17. in 21. aprila tekmoval na Valonski puščici in spomeniku Liege-Bastogne-Liege. Generalka pred Tourom pa ga čaka na kriteriju po Dofineji (2. do 9. junij).
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!