Končno je napočil čas za vrnitev aktualnega prvaka

Avtomoto 12. Jul 202314:12 0 komentarjev
Tim Gajser
Foto: Guliverimage

Tim Gajser, svetovni prvak razreda MXGP, bo sezono 2023 v svetovnem prvenstvu začel šele ta konec tedna v češkem Loketu. Razlog je najtežja poškodba v karieri, po kateri je okrevanje trajalo več mesecev. Kot je napovedal najboljši motokrosist na svetu zadnjih let, rezultati ne bodo v ospredju, rad bi se le vrnil v tekmovalni ritem.

Zaradi posledic padca na eni zadnjih pripravljalnih dirk pred sezono je Tim Gajser letos zamudil 11 dirk. Zanj se sezona začenja šele 15. julija v Loketu, do konca leta ga nato po češki preizkušnji čaka še sedem dirk.

Seveda je bilo že kmalu po poškodbi jasno, da slovenski velemojster motokrosa letos ne bo mogel niti pomisliti na branjenje zadnje lovorike. Čeprav ne Gajser ne njegova ekipa Honda nista podrobno razkrivala, kako hude posledice je imel padec na testni dirki, je bilo jasno, da ne gre za majhno poškodbo, kakršnih je Gajser v karieri imel že nekaj.

Kot je priznal na nedavni novinarski konferenci ob domači stezi v Lembergu, ko je napovedal vrnitev na sceno v Loketu, sta bila februarski padec in zlom stegnenice daleč najhujša poškodba, ki jo je doživel na športni poti.

Foto: Damjan Končar/AMZS

Že ob padcu vedel, da je hudo

“Že ko me je sukalo, sem videl nogo … ko sem padel dol in jo pogledal, kako štrli stran, ni bil najboljši občutek,” je dejal Gajser in z roko pokazal pravi kot, pod katerim je po padcu ostala njegova noga. Zahvalil se je svoji ekipi in zdravniškemu osebju v mariborski bolnišnici, ki so mu pomagali pri okrevanju, operacijo so sicer opravili že dan po padcu v Trentinu. Dodal je, da je bilo najhuje spremljati padec, ker ni izgubil zavesti.

Je pa prvak skušal najti kaj pozitivnega tudi v tej hudi poškodbi. “Vse se zgodi s kakšnim razlogom, čeprav sem na začetku razmišljal, kaj bi to lahko bilo. A lani sem imel naporno sezono, staknil tudi covid in telo je bilo tako izčrpano, da so mi zdravniki rekli, da bom potreboval nekaj let za rehabilitacijo. Mogoče pa je bila zdaj ta prekinitev prava, da bom zdržal naslednjih pet let,” je bil optimističen.

Rezultatsko je seveda sezona 2023 izgubljena, tudi zato, ker letos prvič točkujejo tudi uvrstitve na kvalifikacijskih preizkušnjah. Tekmeci v ospredju so imeli že po nekaj dirkah tako veliko prednost, da je Gajser ne bi mogel stopiti niti ob hitrejši vrnitvi na dirke.

Tim Gajser, foto: Honda Racing

Niso želeli hiteti

Prav pri vrnitvi so bili tokrat v njegovi ekipi precej bolj previdni. Nekaj je k temu prispevala resnost poškodbe, nekaj pa tudi izkušnje – prehitre vrnitve po poškodbah so se včasih izkazale za slabe odločitve. Zato Gajser tokrat ni tvegal in se je za vrnitev odločil šele, ko je bil spet popolnoma nared in ni več čutil bolečin v poškodovani nogi, ko je sedel na motor.

“Nimam veliko izkušenj s tako hudimi poškodbami. Ko sem izpustil prvi tekmi, je bilo praktično prvenstvo zame že končano. Od takrat naprej nismo želeli hiteti, želim se vrniti blizu ali pa kar stoodstotno pripravljen. Zato je trajalo dlje časa. Motokros je eden bolj nevarnih športov, hitro pride do poškodb. Žal jih je letos ogromno in veliko tekmovalcev mora izpustiti tekme. Ni najboljša sezona,” je dolgo okrevanje pojasnil Gajser.

“Zavedam se, kaj prinese, če izpustiš celotno sezono. Ostaneš celo leto brez tekem in potrebuješ dosti več časa, da prideš v tekmovalni ritem. Voziti sam na treningih je popolnoma nekaj drugega, kot če si na dirki. Cilj je bil, da ne bomo prehitevali, a da bi še odpeljal nekaj dirk,” je načrt vrnitve opisal Gajser.

Tim Gajser
Foto: Guliverimage

Na Češko brez pritiska

Poškodba mu je neprostovoljno ponudila priložnost, da si SP ogleda z drugačnega zornega kota. Ocenil je, da je trenutno vodilni Španec Jorge Prado zasluženo tam, kjer je. Pohvalil pa je tudi moštvenega sotekmovalca pri Hondi Rubena Fernandeza.

“V redu fant je, letos je prvič v tovarniški ekipi, vse je bilo zanj novo. Kar pričakoval sem, da se bo lahko kosal za stopničke. Super je videti Hondo na stopničkah, tudi ko mene ni,” je ocenil Gajser. V Loketu, kjer Gajser pričakuje tudi veliko slovenskih navijačev, pa bo Honda prvič v sezoni imela na startu tudi svojega prvega aduta.

“Nobenega pritiska si ne želim ustvarjati. Seveda si želim dobre rezultate, a se zavedam, da so tekmeci opravili že več kot pol tekem, so v dobri formi in v prednosti. A vem, da imam hitrost, če dam vse od sebe in uživam, sem lahko tudi spredaj. Ostane ravno dovolj tekem za stopnjevanje ritma. Potem pa gremo v naslednjo sezono,” je Gajser pogled že usmeril v sezono 2024.

Ruben Fernandez
Ruben Fernandez. Foto: Profimedia

Rad bi le užival

Vrnitev na sceno je pred prihajajočo dirki v Loketu potrdila tudi Gajserjeva ekipa, Honda HRC. Potem ko je dober teden pred dirko prestal zadnji zdravniški pregled, so mu pri Hondi prižgali zeleno luč za nastop na Češkem. Še enkrat so poudarili, da je vračanje po tako hudi poškodbi dolgotrajen proces, pri katerem ima lahko hitenje več slabosti kot koristi.

“Sijajno je, da sem dobil zeleno luč za Loket. Že nekaj tednov se na treningih na svoji progi počutim zelo dobro, je pa vseeno lepo, da so tudi zdravniki potrdili, da lahko prestanem dirkaški konec tedna. Zavedam se, da ne bo lahko, nočem pritiska, rad bi le užival, spet videl sotekmovalce in seveda moje navijače,” je za spletno stran Honde ob napovedi vrnitve dejal Gajser.

V SP, kjer je zaradi poškodbe vratnih vretenc zadnji dirki moral izpustiti tudi svetovni prvak iz leta 2021 Jeffrey Herlings, je sicer na vrhu Prado s 562 točkami. Drugi je Romain Febvre, zmagovalec zadnjih dveh dirk v Indoneziji, ki je pri 459 točkah, tretji pa že Gajserjev moštveni sotekmovalec Fernandez s 415. Herlings je po dveh izpuščenih dirkah zdrsnil na šesto mesto in je pri 386 točkah.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!