Teden dni po stožiškem spektaklu: kakšen je finančni izplen dobrodelnega večera?

Foto: Profimedia

Točno teden dni nazaj so ljubljanske Stožice pokale po šivih. Na dobrodelni nogometni tekmi, na kateri so legendarni nogometaši v organizaciji predsednika Uefe Aleksandra Čeferina zbirali denar za žrtve nedavnih uničujočih poplav, ki so v začetku avgusta prizadele Slovenijo, so zbrali tri milijone in pol evrov. A organizatorji so takrat opozorili, da ta vsota še ni dokončna. Kdaj bo in kolikšna bo?

Dobrodelna tekma v organizaciji Aleksandra Čeferina je dosegla svoj namen. Vstopnice za stožiški spektakel so bile razprodane v manj kot dveh dneh, gledalci na največjem slovenskem stadionu pa so lahko v živo uživali v vragolijah številnih nogometnih legend.

Gianluigi Buffon, Paolo Maldini, Eric Abidal, Javier Zanetti, Clarence Seedorf, Zvonimir Boban, Davor Šuker, Nemanja Vidić, Luis Figo, Robert Pires, Hamit Altintop, Andrij Ševčenko, Dejan Savičević … so tudi s pomočjo gosta presenečenja Zlatana Ibrahimovića, ki je poskrbel za najbučnejši aplavz, pokazali, da še vedno obvladajo nogometno žogo.

Glavni vidik dogodka pa je bil seveda dobrodelne narave. Zbiranje sredstev za pomoč žrtvam katastrofalnih poplav, ki so v začetku avgusta opustošile Slovenijo. In kot so organizatorji sporočili že kmalu po dogodku, se je v skupno malho nabralo več kot tri milijone evrov in pol. Natančneje: 3.512.031,34 evrov. A opozorili, da ta številka še ni dokončna.

Telefonske linije pri operaterjih (z geslom Pomagam5 na 1919 še vedno lahko pomagate tudi vi) bodo odprte vse do konca tega meseca. Takrat bo predvidoma jasna tudi dokončna vsota zbranega denarja.

Več bo jasnega v začetku oktobra

“Nimamo še končnih informacij, počakali bomo vse do konca naslednjega tedna oziroma do konca septembra. V začetku oktobra imamo namen sklicati novinarsko konferenco, na kateri bomo predstavili te podatke. Veliko stvari, tudi pogodb z donatorji, se je urejalo še v petek, tik pred koncem tekme. Ker jih veliko prihaja iz tujine, so potrebovali malce več časa za administrativne zadeve,” nam je v pogovoru dejal Tomaž Ambrožič, direktor agencije Sport Media Focus, ki je bdela nad organizacijo dogodka.

“Tudi po tekmi smo dobili veliko sporočil in želja, kam lahko donatorji nakažejo denar. Mi smo jih seveda napotili k fundaciji Preprosto blizu, kjer se te dohodki neposredno zbirajo. Skupaj z njimi bomo finančno poročilo dogodka pripravili v prvem tednu oktobra,” je še enkrat zatrdil Ambrožič.

Drastičnih sprememb ne bo

Čeprav gre pri oceni, za koliko se bo številka povečala, za čiste špekulacije, pa sogovornik opozarja, da sam ne pričakuje drastične spremembe. “Nekaj dodatnega denarja zagotovo bo. Dodani bodo še nekateri zneski od SMS sporočil, saj pri nekaterih operaterjih ni vse delovalo optimalno. Tu so še donacije. Številka bo verjetno narasla za nekaj deset tisoč evrov. Ali bo končni znesek tri milijone 600 tisoč evrov ali tri milijone 650 tisoč evrov … Pa je nemogoče napovedati. Počakajmo dva tedna po dogodku, ko bo imela fundacija ta sredstva tudi na svojem računu. Tako kot se takšnega projekta ne organizira v dveh ali treh dneh, tudi po njegovi izvedbi potrebujemo dva ali tri tedne, da lahko zares potegnemo črto.”

Tomaž Ambrožič
Foto: Društvo za marketing Slovenije

Ambrožič sicer zelo na grobo ocenjuje, da bo tretjina doniranih sredstev prišla iz tujine. “Veliko donacij smo imeli z nacionalnih nogometnih zvez, tudi veliko njihovih predstavnikov je bilo na dogodku. Približno 20 zvez je doniralo denar, nekateri so kupili karte in prišli na tekmo. Doniralo je tudi veliko tujih klubov. Večina podjetij, ki so se priključila, so povezana s športom. Omenim lahko Toyoto, ki se je javila iz tujine preko slovenskega podjetja. Pa Coca Colo, ki ni neposredni sponzor športa v Sloveniji, prav tako ne sodeluje z Uefo, pa je vseeno darovala denar …”

Dober odziv pa je bil po besedah strokovnjaka za športni marketing tudi v slovenskih podjetjih. Ti so oziroma bodo skupaj z donacijami posameznikov torej prispevala približno dve tretjini zbranega denarja. Zelo pomembno pa je, da so v organizaciji za tekmo pripravili tudi mednarodni signal, po katerem je bilo tudi televizijskim gledalcem v tujini s pomočjo QR kode in spletnih bank omogočeno nakazati denar. “Tudi ta znesek še čakamo,” je dejal Ambrožič.

Foto: Aleš Fevžer

Stroški manjši kot na običajni reprezentančni tekmi

Majhen delež zbranega denarja bo namenjen tudi pokritju stroškov spektakla. A na tem področju so šli dobavitelji organizatorjem zelo na roko. “V hotelu, kjer so bivali nogometaši, so nam pokrili med 60 in 70 odstotki vseh stroškov. Veliko je bilo stroškov z letalskimi kartami pa transferji teh zvezdnikov iz Trsta, Zagreba, Benetk … Poceni ni niti tekma z razprodanimi Stožicami, saj je treba poskrbeti še za varovanje, program med polčasom …,” nam je še povedal Ambrožič.

Z aktivno vključenostjo Nogometne zveze Slovenije in dobrodelnostjo ponudnikov storitev – nekateri so svoje delo ponudili brezplačno, nekateri za pol cene – pa je bilo s tega vidika veliko lažje. “Glasbeniki med polčasom so nastopali brezplačno. Smo pa morali poskrbeti za ustrezno ozvočenje stadiona. Mestna občina Ljubljana je prispevala, da je bil najem stadiona brezplačen, pa ga običajno vedno zaračuna …,” je še zaključil sogovornik. In ocenil, da bodo stroški projekta znašali bistveno manj kot ob navadni nogometni reprezentančni tekmi v Stožicah.

Fotogalerija iz Stožic:

Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer.
Foto: Aleš Fevžer
Zvezdniki so v Stožicah zbirali denar za žrtev poplav. FOTO: Aleš Fevžer.
Figo Figo
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer
Foto: Aleš Fevžer