Napovedovano nadzorovanje uporabe fluora pri pripravi tekmovalnih smuči v smučarski karavani dviguje nemalo prahu. Ilka Štuhec je kot članica smučarke elite napovedala odprto pismo oziroma protest tekmovalcev.
Medtem ko je Sölden prejel zeleno luč za izvedbo uvodnih veleslalomov nove sezone svetovnega pokala (28. – 29. 10.), pod Matterhornom pa so si organizatorji zaradi grobega posega v ledenik v pripravi terena na smukaško odprtje tekmovalne zime nakopali številne kritike, pa za nemir v smučarski karavani še naprej skrbi novo pravilo o pripravi smuči.
Spomnimo, Mednarodna smučarska zveza je letos tudi uradno potrdila prepoved uporabe fluora v mažah za smuči. Da pa ukrep, katerega izhodišče je okoljevarstvene narave, ne bi ostal le mrtva črka na papirju, so pri FIS napovedovali tudi strogo nadzorovanje. Predvsem v hitrih disciplinah bodo uradni kontrolorji nadzorovali smuči tekmovalcev. S posebno napravo naj bi v šotorih v ciljni areni preverjali prisotnost fluora ter ”prekrškarje” kaznovali z diskvalifikacijami.
Ukrep je v zadnjih tednih dodobra razburil smučarsko karavano, saj se poraja vprašanje natančnosti meritev. Pri FIS odgovarjajo, da bo nadzorovanje večstopenjsko, kar pomeni, da bo smučka, ki bo označena z rdečo, kar pomeni, da bo meritev presegla dovoljeno vsebnost fluora, takoj predmet meritve na sosednji napravi.
O vroči temi smo na četrtkovi novinarsko konferenci v Mariboru povprašali tudi najboljšo slovensko smukačico Ilko Štuhec in prejeli zelo odločen odgovor. Potrdila nam je, da je 130 alpski smučarjev, med katerimi so vsi najboljši v hitrih disciplinah, podpisalo protest oziroma odprto pismo, s katerim zahtevajo spremembo pravil.
“Vsi razmišljamo trajnostno. Navsezadnje iz prve vrste opazujemo, kako podnebne spremembe vplivajo na smučanje. Tudi smučarji želimo pomagati. A ta korak je rahlo nespameten. Moti nas, da meritve niso natančne. To ni pošteno. Konkretno, če nastopim s štartno številko 15, bom na progi ‘pobrala’ del fluora mojih predhodnic. In bom diskvalificirana. Tudi prostora, kjer so shranjene smuči, ni mogoče zaščititi. Morda se tam fluor po zraku znajde na krtači. Možnih je več scenarijev. Tudi takšen, da ti nekdo s sprejem potegne po smučeh. To ni pošteno,” pravi srebrna smukačica minule sezone.
S kritičnostjo ni skoparila niti vodja Ilkine ekipe Darja Črnko. “To je eno veliko sr… Oprostite, težko se izrazim drugače. FIS trdi, da imajo naprave, ki to natančno merijo. Dokazano pa je, da je v roku pol ure lahko pri smučki meritev različna. Prav je, da se tekmovalci borijo. Sistem je lahko krivičen, saj se utegne zgoditi, da bo tekmovalec po krivem diskvalificiran. Po drugi strani pa ne vem, ali je prav, da serviser pripravi smučko, krivdo pa nosi tekmovalec,” pravi Darja Črnko in dodaja, da po njenih informacijah sistem ni dovolj dodelan, da bi mu lahko popolnoma zaupali.
“Če sistem ne deluje, ga je nesmiselno uporabljati. No, nikoli pa ne vemo, kaj bo storila Mednarodna smučarska zveza. Ta pa ima vedno svojo zgodbo,” pravi Ilkina mama in dodaja: “Govorimo pa o 25 gramih fluora v celotni sezoni. V mlajših kategorijah ga porabijo bistveno več. Kaj pa avtomobili, s katerimi naredimo na tisoče kilometrov? Ali pa letalski prevozi? Kakšen je izpust? Da, res je, čuvajmo naš planet. Toda ne na takšen način.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje