Po predstavitvi trase za dirko po Franciji 2024 za največ debat in dilem skrbi 9. etapa. Ta bo na sporedu 7. julija prihodnje leto. Za zaključek prvega tedna dirkanja se bo karavana namreč mudila v okolici Troyesa, kjer kolesarje čaka 14 sektorjev makadama v skupni dolžini 32 kilometrov.
Vinogradi francoske pokrajine Šampanja, kjer pridelujejo najbolj znano penino na svetu, bodo prihodnje leto gostili najprestižnejšo dirko v svetu kolesarstva. Tour de France bo leta 2024 namreč naredil korak v novo smer in po kockah, ki so v zadnjih desetletjih na nekaj let postali že stalnica francoske pentlje, zdaj zapeljal še na ’bele ceste’.
Če zmagovalca zadnjih štirih Tourov Jonas Vingegaard in Tadej Pogačar v svojih izjavah o trasi nista posvečala pretirane pozornosti zadnjemu dnevu prvega tedna dirkanja – sploh za Pogačarja, ki je lani zablestel na najbolj znani dirki po pesku Strade Bianche, je to pričakovano, so drugačnega mnenja športni direktorji in glavni možje moštev.
Da to spada na klasike in ne na grandtoure, kot je dejal novi šef Primoža Rogliča pri Bori Hansgrohe Ralph Denk, smo že pisali. Še korak dlje pa je šel njegov nekdanji nadrejeni in direktor Jumbo-Visme Richard Plugge.
“To res ni potrebno. Tega enostavno ne bi vključil na Tour. Faktor sreče je na takšni etapi enostavno prevelik. Legende kolesarstva bi bile glede na svoje izkušnje več kot zadovoljne, da lahko dirkamo po asfaltu. Mi pa se vračamo 30 ali 40 let v zgodovino. Popolnoma nepotrebno. Toda ta del je vključen v traso, s tem se moramo sprijazniti. Preostale etape pa so briljantne,” je zaključil Nizozemec. In pikro dodal, da bo sveži svetovni prvak na pesku Matej Mohorič v tej etapi iz omare potegnil mavrično majico.
Kar nepričakovano manj oster, čeprav je znan, da je vedno brez dlake na jeziku, je bil šef ekipe Soudal Quick-Step Patrick Lefevere. “Na Strade Bianche pesek obožujem. Tole pa je enako, kot če me sprašujete, ali so mi na Touru všeč etape s tlakovci. Nisem privrženec tega. Seveda ima vse svoje pluse in minuse. Obstajajo ljudje, ki to ljubijo, in ljudje, ki to sovražijo. Tam Toura ne moreš zmagati, lahko pa ga izgubiš,” je šef Remca Evenepoela izpostavil glavni dvom.
Vrnitev v preteklost?
Tour v moderni dobi se seveda ne bo prvič podal na pesek. Nazadnje je bil lanski izvedbi zaključek na planoti des Belles Filles prav tako po makadamu. A to je bil le kratek odsek, medtem ko bo prvič na sporedu dan, posvečen dirkanju po pesku. Ta ima tudi veliko število podpornikov, glavni zagovornik pa je seveda direktor dirke Christian Prudhomme.
“Vse etape imajo svoje mesto na Touru. Tlakovci, etape z vzponi, spusti, etape za sprinterje, etape visoko v gorah … Vse to je del Toura. Če pogledate fotografije Jascquesa Anquetila iz leta 1960, lahko vidite ceste, ki bolj kot na današnje ceste spominjajo na makedam. Nekdanji kolesarji so pod vodstvom Thierryja Gouvenouja obiskali več kot 50 možnih prizorišč na pesku in oni so bili tisti, ki so izbrali te sektorje okrog Troyesa,” je dejal.
Gouvenou pa je še dodatno pojasnil, zakaj bo pesek del prihodnjega boja za rumeno majico. “Makedam smo si želeli vključiti že od leta 2016 naprej. Najbližje smo bili temu v etapi na Epernay leta 2019, a nismo našli dovolj varnih odsekov. Zares smo pesek tako preizkusili na lanski ženski dirki. Vse te sektorje smo obiskali večkrat, spreminjali naše načrte, saj etapa najprej ni bila načrtovana s startom in ciljem v Troyesu. A na koncu smo izbrali najboljše makadamske ceste, prav kakovost je bila ključna.”
Se je pa Francoz dotaknil še kronometrskega zaključka v Nici – prvič po letu 1989 se bo Tour končal z vožnjo na čas in ne s parado šampionov. “To je veliko tveganje, ni nujno, da bo takšna poteza dobra. Kar se je zgodilo pred 34 leti, je bilo nepredstavljivo. Ni nemogoče, da se kaj takšnega zgodi tudi prihodnje leto. Spomnimo se samo La Planche des Belles Filles leta 2020, ko je Pogačar ugnal Rogliča, čeprav smo mislili, da je Tour že odločen. Vožnja na čas ima to moč, da dvomimo o razpletu vse do konca. Sploh, ker bo proga od Monaka do Nice zelo zahtevna,” je zaključil.
Rogličevi že z daljšo analizo
Če je šef Bore Hansgrohe Ralph Denk z izjemo makadamske 9. etape zelo zadovoljen s traso Toura 2024, je podrobno analizo v izjavi za spletno stran podal tudi Rolf Aldag, vodja športnih direktorjev pri Bori. “Vemo, da je na Touru že od začetka veliko živčnosti. Zdaj moramo k temu dodati še, da bo že v uvodu zelo zahteven. Ob pripravi bomo veliko časa namenili trem italijanskim etapam. Za to bomo izkoristili spomladansko obdobje z dirkama od Tirenskega do Jadranskega morja in Pariz-Nica. Na spopad najboljših ne bomo čakali dolgo – že v četrti etapi bo zelo težko. Za kapetane ne bo dovolj, da bodo le na 90 odstotkih. Kot pravi stari rek – na takšen dan Toura ne moreš zmagati, lahko pa ga izgubiš. Nato pa sledi netradicionalna pot. Ne bomo šli v smeri urinega kazalca ali obratno, pač pa iz Alp do Pirenejev in nazaj v Alpe. Tudi oba kronometra bosta zelo zahtevna. Poznavanje ceste, strategija ritma, izbira material – vse bo zelo pomembno. Sploh na zaključnem kronometru, ki je zelo neritmičen – najprej vzpon nad Monako, nato spust v Nico. Za številne kolesarje, ki živijo tam, bo poznavanje cest velika prednost,” je dejal Nemec.
In dodal: “Zadnji teden bo izjemno zahteven in bo ponudil številne obračune za spopad med najboljšimi. Če bo priložnost pridobiti čas proti tekmecem, jo bo treba izkoristiti in ne čakati na zadnji dan. Veliko bomo namreč kolesarili nad 2000 metrov nadmorske višine. Tam biti na vrhuncu svojih zmožnosti – tega ne zmore veliko kolesarjev. Tam se med kolesarji naredijo velike razlike. Na to se bomo prilagodili, treningi na višini bodo tako še pomembnejši,” je dodal.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje